Kortárs kiállítás nyílt a Piarista Rendház kápolnájában

"Mezők lilioma" címmel nyílt csoportos képzőművészeti kiállítás a Piarista Rendház kápolnájában június 27-én.

 

A Kuny Domokos Múzeum és a Mecénás Közalapítvány a tavalyi "Két világ határán" tárlat sikerén felbuzdulva 2019-ben kifejezetten a kápolnába illő, szakrális témában szólította meg a művészeket. A piarista kápolna hetven év óta zárt terében nagy sikerű kiállítást rendeztek 2018-ban a tatai Keresztelő Szent János-szobor kapcsán. Idén már teljesen a szakralitás felé fordulva, a kopott, díszeitől megfosztott templom adottságaihoz alkalmazkodva olyan kiállítást terveztek, amely modern vagy hagyományos módon a szakralitás gondolatköréhez kapcsolódik, a keresztény művészethez illeszkedik. Olyan műalkotásokat vártak, amelyek illenek a helyszínhez, a címben megadott metaforához, annak a teremtett világ szépségére és az isteni gondviselésre utaló gondolatához.

Az 53 művész alkotásait bemutató tárlatot a két kurátor, Kövesdi Mónika művészettörténész és Lévai Ádám képgrafikus nyitotta meg. Kövesdi Mónika a helyszínen elmondta: - A tavalyi „Két világ határán” elnevezésű kiállítás bebizonyította, hogy azok a tárlatok tudnak a kápolnában igazán érvényesülni, amelyek szakrális tartalmúak, hiszen a tér meghatározó és átformálja a műalkotásokat. Az idei felhívás címe hívószóként hatott a művészek gondolataira, „A mezők lilioma” központi tanítások kimondását eredményezte. A képeket úgy helyezték el, hogy azzal tulajdonképpen felöltöztették a teret, s az alkotások tartalma egy új jelentésárnyalattal is gazdagodott a kápolna által – nyilatkozta Kövesdi Mónika.

A kiállítás értelmezésébe a nyár folyamán olyan módon is szeretnék bevonni a látogatókat, hogy lehetőséget biztosítanak a leginkább tetsző művekre való szavazásra, egy dobozban helyezhetik el kedvenceik neveit a nézők, és a szeptemberi finisszázson kiderül, ki kapja majd a közönségszavazatot.

A tárlat szeptember 22-ig, az Ars Sacra Fesztivál zárásáig látogatható a rendház nyitva tartásához igazodva, hétköznapokon.